24 Kasım 2014 Pazartesi

KFC BISCUIT- KAHVALTI İÇİN ÇÖREK EKMEKCİKLER





Uzun zaman oldu yine. Her defasında aynı cümle ile başlıyor yazılarım. Bu zamana kadar çok şey
değişti hayatımda. Başka bir yazıda uzun uzun yazarım. Bu zamana kadar çok şey pişti mutfağımda, güzel sofralarda neşeli ssatler geçirildi ama çekilen fotoğraflar bir türlü düzenlenemedi.
Geçen hafta sonu sabah erken kalkınca ki zaten genelde uyuyamıyorum blogları gezerken gördüğüm bir tarifi hızlıca hazırladım ve  kahvaltıya yetişti. Oğlum çok severek yedi. Özellikle arasına krem peynir  ve vişne reçeli sürerek. Oğlum sevdiği için de ben torpille ona hem cumartesi sabahı hem de pazar sabahı yaptım. Çok lezzetli ve kesinlikle yapın derim.  Benim kullandığım bardakla yaklaşık 16 adet ekmekcik çıktı.
Orjinal tarif için (...) burayı ziyaret edebilirsiniz.
Not:Fotoğraflar  çok kötü. Kusura bakmayın.

Malzemeler:
200 ml lik su bardağı kaullandım
- 2,5  su bardağı un
- 1/2 su bardağı mısır unu
- 1 su bardağı sulu yoğurt ( 1 su bardağına yarısından biraz fazla yoğurt koyup üzerine yoğurdun suyundan yada su ekleyin ve iyice karıştırın.)
- 100 gr tereyağ / margarin (oda sıcaklığında)
- 1 tatlı kaşığı sirke
- 1 yemek kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 1 çay kaşığı karbonat
- 1 paket kabartma tozu
Üzeri için: zeytinyağı / sıvıyağ
Yoğurma kabına margarin , 1 su bardağı un, şeker tuz ,karbonat , kabartma tozu ve sirkeyi  ekleyerek iyice birbirine karışmasını sağlayın.  Sulu yoğurdu ekleyerek karıştırın .en son kalan unu  ve msısr ununu ekleyerek ele yapışmayan kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapın. Yaklaşık 1 cm kalınlığında hamuru açın ve çay bardağı ile yuvarlaklar yapın. Yağlanmış yada yağlı kağıt serili tepsiye dizin . Üzerlerine fırça ile zeytinyağı yada sıvıyağ sürüp ısıtılmış 180 derecelik fırında kızarana kadar pişirin.
Neşeli ve sağlık dolu nice kahvaltı sofralarınıza eşlik etmesi dileğiyle. Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder